förkyld

Är hemma från jobbet, andra dagen med ont i halsen, huvudet och lite feber! Tror att det är komma-tillbaka-till-jobbet-efter-semestern-och-träffa-alla-barnen-med-nya-virus-sjukan! Har höft föräldrar som har halsfluss, men så ont i halsen har jag inte, känns som huvudet är värst, och så har näsan börjat rinna lite inatt så då är det nog inte halsfluss. Nån gris-sjuka tror jag inte heller att det är får jag har inte ont i kroppen!
Som vanligt så har lössen redan kommit igång, men jag har inte haft någon ork att kamma mina tjejer, måste göra det i kväll. Vill INTE ha det!
Hur sjuk jag än är - inte jätte alltså - så är helgen ändå fullbokad! Lill-tjejen ska på kalas, i kväll och i morgon. presenterna är inköpta men ej inslagna! Vi är bortbjudna till vänner i kumla och så måste vi ta oss tid att bjuda in grannarna! Men är jag dålig så blir det väl bara kalasen!
Sonen är på rättegång i dag, inte för något han har gjort som tur,  han är kallad som vittne. Två klasskompisar blev osams i våras och puttade lite på varann, och hotade varann och den ena har nu polisanmält saken. Tyvärr är båda vänner till sonen, så han har hamnat i en tråkig sits mittemellan. Han mådde jättedåligt av detta ett tag i våras när han var hos polisen under utredningsarbetet. Som "tur är" eller hur man nu säger, så är ju skolan slut och han har "valt" att hålla sig lite borta från båda kompisarna. Vi får väl se hur det blir efter den här dagen!! Stackarn! Hans bästa vän från klassen är "mer på en sida" så jag vet inte hur de tänker! Kanske lutar det åt att sonen tar parti åt ena hållet oxå!

nu ska jag dricka te och äta nån liten macka, sen ska jag sova en stund igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0