Tillbaka till verkligheten

Nu är verkligheten i kapp i vardagen igen! Har börjat jobba och haft studiedag och nu är det bara att köra på!! ska bli verkligen spännande höst, full med utmaningar och svårigheter som ska övervinnas...eller hur ska jag se på saken!?
Ny rektor, nytt schema - helt nöjd med det i o f s! - nya arbetsuppgifter - ska från första september planera och genomföra daglig verksamhet för våra största barn, alltså fyra - och femåringarna, en dotter i ettan, en i femman och sonen ska gå på högskolan, mannen ska väl jobba lika mycket som vanligt och så ska man hinna med allt annat dessutom!
Men det gäller att se det hela med tillförsikt och glädje och spänning!

Just nu håller jag på att läsa Twilight-serien, visst är det en ungdomsserie men den är verkligen bra! Jag tror att det kommer att bli lika stort som Virgina Andrews-böckerna var under åttiotalet!! Läs dem om ni har möjlighet!!

Idag ska vi hem till ett par kompisar som har lite problem i sin vardag - vet inte riktigt varför de håller ihop om jag ska vara ärlig, men vi ska väl leka terapeuter i kväll! Kanske kan få inblick i hur de tänker och de kanske kan få lite perspektiv på sina liv....hoppas jag!! Men de är trevliga hur som helst, hoppas att det ordnar sej på bästa sätt för dem!

Är allergisk igen, mot något nytt den här gången och hur allerigsk som helst dessutom....mot gråbo. Jag visste knappt vad det var, så jag fick titta i en blombok för att se hur de såg ut och försöka undvika dem, vilket verkar svårt eftersom det är ogräs som växer i nästan varje dike och på vilket gärde som helst runtomkring här. Jag trodde att det skulle bli lite lättare nu under augusti men då slår nästa elände till....hatar att vara allergisk. Är supertäppt, rinner i ögonen, trött och lätt irriterad så min familj får stå ut med en hel del just nu!
puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0