Nu ska jag gnälla....som den närking jag är!

Jag måste bara få avreagera mej lite grann!

Jag är ju så himla allergisk just nu, det är visst eken som är värst just nu! Så jag har inte varit ute sen i fredags eftermiddag och idag är det ju tisdag! Det är jättejobbigt att inte kunna gå ut, hela helgen var det så fint väder solen sken och grannarna solade, grillade och hade det trevligt på sina altaner men vad gjorde jag i lördags: SOV! KLIADE MEJ I ÖGONEN! HOSTADE OCH SOV LITE TILL!!
Det här är inte roligt längre. Som tur är så regnade det igår så det ska väl vara lite bättre idag....men jag är fortfarande så himla trött. Ska försöka jobba i morgon men ta ett innepass och jobba med lite papper på förmiddagen och så hålla mej inne med barnen på eftermiddagen. Sen är det ju ledig dag på torsdag och fredag jobbar jag men då är det lugnt med barn och då hoppas jag att det värsta har lagt sej!
Det som är mest tråkigt är ju när man missar barnens aktiviteter, som i söndags var det avslutning på söndagsskolan och scouterna med en liten sommarfest ute så klart! Jag fick allt snällt stanna hemma så jag fick inte gå tipspromenad, se barnen sjunga och umgås och fika med min familj och vänner!
Idag har förskoleklassen sommarfest och som det ser ut nu så blir det nog regn på eftermiddagen och då kan jag väl följa med för då blir aktiviteterna inne men om det inte regnar så ska vi hålla till ute  - vi får se hur det blir!

Dessutom har jag ju en jobbig tioåring som ingenting passar för just nu. Hon har precis fått en ny jeansjacka som hon skulle ta till skolan idag - men nej det var jobbigt att knäppa knapparna - så hon tog pappas alldeles för stora fleecetröja som räcker ner till knäna och ärmarna hänger på....väldigt snyggt. Annars så ska hon minnsann vara så snygg och matchad så man kan bli tokig på det.
Det värsta är att hon skäller så mycket på sin syster, att hon är sölig på morgnarna att hon går sakta till skolan m m, och så är det hon själv som krånglar!!!

Men hon i a f kompisförbud den här veckan för sitt beteende så får vi se om det hjälper!


Kommentarer
Postat av: ✿ N a t a l i e N i l s s o n

Hej sötnos!

Vad har du för dig? :)♥

2009-05-19 @ 13:50:55
URL: http://natalienilssons.blogg.se/
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

ja allergier är super jobbigt speciellt så här på våren för just de flesta. Jag brukar dock nbli lite sämre mitt på sommaren då gräspollen är värst för mig.



Haha, ja gud vad gör man i så fall om den inte spelar musik då ^^

2009-05-20 @ 09:00:51
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: mel

Fyy vad jobbigt med dessa allergier lider med dig stackare finns de ingen medicin som hjälper då?

2009-06-05 @ 09:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0