sköna söndag

Egentligen tycker jag att söndagar kan vara lite tråkiga - det är liksom slut på helgen och nya veckan väntar runt hörnet. Har jag verkligen hunnit med allt som jag ville göra när jag är ledig - nej nästan aldrig - känner jag mej utvilad och pigg inför nästa arbetsvecka - nej, oftast lite småseg - har vi hunnit med att umgås med släkt och vänner som vi vill träffa - nja, ibland o s v o s v....
Men den här helgen har varit bra. Mys med dottern i fredags, shopping igår och det ser inte ut som ett bombnedslag här hemma. Har idag hunnit röja undan, fick hjälp av sonen att dammsuga nedervåningen, vi har gjort rent åt hamstern, jag har tvättat och fått undan en del tvätt, tänker stryka framemot kvällen, har haft en härligt samtal med en väninna medans barnen lekte glatt, mannen har hunnit hjälpa sin pappa, vi träffade mina föräldrar igår.... m m...
det enda är att vi inte hinner träffa min syster som det var tänkt och inte heller fira en liten ettåring....men det kommer nya dagar!! Ja och så min mensvärk förståss...den är inte att leka med, suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0